...myyjän työn mielekkyydessä. Oletko nimittäin kuullut, että jos myyjättären päivän ensimmäinen asiakas on mies, tulee myyjättären päivästä hyvä? Jos tämä väite todella pitää paikkansa, on minun työpaikalleni varmaankin miehiltä porttikielto, sen verran on naama aina näkkärillä.

Miesasiakkaat ovat suorempia. Eivät he siis mitään ehdottele, mutta osaavat sanoa asiansa. Päinvastoin kuin jotkut naisasiakkaat. Tänäänkin se tapahtui kaksi kertaa: minä touhuan kauhealla kiireellä ja sivukorvalla kuulen pariskunnan (lue: naisen) puhuvan suureen ääneen, kuinka he ovat hankalia asiakkaita ja että on vähän epäselvät nuo hintalaput, että ei oikein saa selvää. Minä olen kymmenen sentin päässä, niin että rouvan kauhtuneen toppatakin hiha hinkkaa omaan likaiseen työpaitaani ahdistavasti, mutta mitään minulta ei kysytä, ei pyydetä neuvoa, napistaan vaan niin, että minä kuitenkin varmasti kuulen. Tämmöisissä tapauksissa USEIMMITEN nappaan asiakkaan ja kysyn voinko auttaa. Mutta nämä kaksi tämänpäiväistä olivat yliärsyttäviä, joten jätin heidät oman onnensa nojaan. Ehkäpä olin huonotuulinen, koska alitajunnassani muistin, että päivän ensimmäinen asiakas oli ollut kuitenkin naispuolinen...